Searching...
Saturday 17 August 2013
08:53 0

Nedim Nazri Aziz Pegawai Khas Kementerian Pelancongan. Menteri? Nazri Aziz. Tahniah!

Anak Nazri Aziz
Rezeki dan tuah orang lain-lain. Ada kalangan penjawat awam bersusah payah mempersiapkan diri untuk temuduga dan ada juga yang terpaksa menjalani latihan fizikal bagi mendapatkan jawatan dalam sektor kerajaan. Itu pun belum jaminan untuk diterima masih disebabkan kriteria ketat yang telah ditetapkan melalui SPA. Tetapi tidak….
Untuk Nedim Nazri Aziz apabila telah “berjaya” dilantik menjadi pegawai khas Kementerian Pelancongan Malaysia baru-baru ini. Tahniah Berita Semasa ucapkan.
nedim
Mudah. Wujudkan jawatan khas. Apabila ditanya apa bidang tugasnya? Erm………tugas-tugas khas lah. Kerjanya begitu, begini dan lain-lain lagi. Ok. Kata Nazri Aziz, anak dia ada banyak kereta mewah. Lagipun Nazri Aziz sendiri mengaku beliau orang kaya. Jadi lebih daripada mampu untuk membayar gaji anaknya sendiri sebagai pegawai khas Kementerian Pelancongan Malaysia.
Baru-baru ini, Nedim Nazri Aziz datang pejabat bersama-sama dengan 4 biji sports car pengiringnya. Hebat…

Lantikan Nedim Nazri Aziz Hak Saya

Nazri: Hak mutlak menteri tak boleh dipersoal
Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Nazri Abdul Azizberkata hak mutlak beliau sebagai seorang menteri untuk melantik kakitangannya tidak boleh dipersoalkan. Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas laporan berhubung anaknya, Nedim, yang disenaraikan sebagai seorang “pegawai khas” di kementeriannya.
“Ia kementerian saya, saya boleh letak nama sesiapa sahaja,” kata Nazri kepada pemberita. “Dia anak saya dan saya gembira kerana lantik dia sebagai pegawai khas saya,” katanya.
Nazri berkata anaknya tidak terlibat dalam kerja-kerja kementerian dan hanya membantu beliau mengatur acara untuk beliau berhubung dengan pengundi muda di kawasannya.
Sumber : Bernama
Jawatan di pejabat menteri ada tanggungjawab dan dengannya ada bidang kuasa dan autoriti. Sendiri bayar datangnya daripada mana? Boleh sahaja kalau gaji tersebut diserapkan dari “claim” yang lain. Bagaimana pula dengan elaun-elaun keluar negara dan kemudahan-kemudahan lain atas nama urusan rasmi kononnya?
“I can call him errand boy or office boy, if that would please people. I am paying him, not the government,” he told The Malaysian Insider
Geleng kepala apabila kadang-kadang memikirkan kenyataan yang dikeluarkan oleh kalangan menteri pilihan Datuk Seri Najib Razak. Jikalau gaji dibayar oleh Nazri Aziz sendiri, kenapa dan mengapa perlu diletakkan nama anaknya di portal rasmi Kementerian Pelancongan Malaysia? Siapa dengan jawatan pegawai khas lagi. Lagi satu jika tidak terlibat  tidak terlibat dalam kerja-kerja kementerian, tidak perlu war-warkan kepada seantero dunia yang anak anda bekerja di bawah kementerian anda tetapi gaji dibayar sendiri.
sumber:Beritaterkini.my

0 comments:

Post a Comment