Searching...
Wednesday 21 August 2013
02:35 0

Rahsia Tingkatkan Earning Nuffnang Terbongkar

Selamat sejahtera semua pembaca terutama blogger-blogger Malaysia, hari ini saya ingin berkongsi Rahsia Tingkatkan Earning Nuffnang Terbongkar. Nuffnang bukan lagi sesuatu yang asing kepada blogger-blogger di Malaysia hari ini.
Namun persoalannya di sini bagaimana kita boleh tingkatkan earning daripada 0.20 sen – 1.00 seminggu kepada berpuluh-puluh malah ratusan ringgit?

Tips yang akan saya kongsikan adalah tips daripada encik  HasrulHassan, saya tertarik dengan 3 tips yang beliau berikan iaitu:-
Iklan nuffnang mesti berada di kedudukannya.
Masa iklan nuffnang timbul di blog
Terbitkan artikel yang berkait dengan iklan
Ok, mari kita pergi dengan lebih lanjut dengan 3 tips di atas.
Iklan Nuffnang Mesti Berada Di Kedudukannya
Nuffnang sendiri sudah menasihatkan DAN memberi panduan serta tutorial bergambar di mana iklan-iklan mereka perlu diletakkan. Sekiranya anda tidak mengikut semua itu tidak mustahil earning anda tidak pernah meningkat.
Bagi saya iklan banner Leaderboard adalah amat penting berbanding dengan Skyscraper dan Rectangle kerana ia berada di posisi teratas di mana visitor boleh nampak sebelum mereka membaca artikel anda.
Masa iklan nuffnang timbul di blog
Ramai yang tidak mengambil tahu / mengambil kisah mengenai masa iklan-iklan nuffnang. Untuk pengetahuan anda, iklan nuffnang biasanya akan muncul pada waktu malam (antara jam 8-10), selepas tengah malam, awal pagi dan di waktu puncak tengahari (12-2)
Sekiranya anda menerbitkan artikel pada waktu-waktu tersebut, kemungkinan besar peluang anda untuk mendapatkan klik daripada readers adalah tinggi.
Terbitkan artikel yang berkait dengan iklan
Percaya atau tidak sekiranya anda menerbitkan artikel yang berkait dengan iklan, peluang anda untuk mendapat CPUV dariapda advertiser adalah amat tinggi.
Contohnya:-
Anda nampak iklan petronas sedang berjalan di blog anda, cepat-cepatlah update blog anda dengan artikel yang berkaitan dengan petronas. Bukannya susah pun untuk menerbitkan artikel dengan bantuan google kan?
Namun anda perlu juga menitik beratkan tentang niche blog anda dan artikel yang anda terbitkan. Seperti blog Budak Blogspot, tak kan la saya nak terbitkan artikel resepi masakan sedangkan blog ini menggunakan niche panduan dan tips blog kan?
Sekian Rahsia Tingkatkan Earning Nuffnang Terbongkar daripada Budak Blogspot. Untuk menjana pendapatan dari internet bukanlah sesuatu yang mustahil, pelbagai cara & peluang yang berlambak di internet & kita hanya perlu mendapatkan peluang tersebut. Blogging secara sihat blog anda selamat!

0 comments:

Post a Comment