Searching...
Monday 25 November 2013
09:26 0

Kisah Hero Kucing Derita Kena Potong Kaki Meninggal Dunia

Kisah Hero atau Iyo kucing derita akibat kena potong kedua belah kaki sudah mati meninggal dunia. Ini merupakan berita yang menyayat hati buat penggemar kucing khususnya di Malaysia.

Berita kematian Hero turut disebarkan oleh pemiliknya iaitu Mohd Hairey Yahya atau lebih dikenali sebagai Papa Hero pada ahad 24 November 2013. 

Hero adalah kucing yang pernah mencetus ikon kepada pencinta haiwan apabila Hero ditemui masih bernyawa dengan kedua belah kakinya dipotong pada mei 2005 hanya disebabkan mencuri seekor ikan di sebuah Restoran.

hero

Kisah Hero Kucing Kena Potong Kaki

Hero adalah nama yang diberikan oleh seorang insan bernama Mohd Hairey Yahya atau digelar sebagai Papa Hero yang telah menjaga kucing malang itu. Pada awal bulan mei tahun 2005, Hero telah mengalami kecacatan kekal apabila kedua belah kakinya dipotong hanya setelah mencuri ikan disebuah restoran oleh seorang individi yang tidak berhati perut.

 Mujurlah Mohd Hairey Yahya yang juga merupakan insan yang gemar akan kucing menemui Hero dan telah memelihara kucing tersebut. Pada waktu itu, Hero ditemui dalam keadaan yang terseksa dengan berlumuran darah pada bahagian kedua belah kakinya. Setiap hari Hero menderita kesakitan akibat insiden kejam tersebut. Hanya berbekalkan ubat gamat, Hero yang dibawah penjagaan Mohd Hairey disembuhkan dalam masa lebih kurang sebulan. Kisah Hero yang menderita akibat kakinya kudung turut mendapat liputan media secara meluas selepas insiden itu tersebar dilaman sosial.

Punca Kematian Hero

Hero disahkan menghidap penyakit Leukemia dan disahkan mati pada 24 November 2013. Kematian tersebut turut disahkan oleh pemilik kucing tersebut menerusi laman rasmi ” KakiMotong FanClub”.

hero-4

Gambar Terakhir Hero Setelah Disahkan Positif Leukemia

hero

Biodata Papa Hero Pemilik Hero

 hero-2

Nama Penuh: Mohd Hairey Yahya
Nama Samaran: Papa Hero
Umur: 34 Tahun
Hobi: Pengumpul kucing terbiar
Laman Rasmi:
Video Kisah Hero Kucing Derita Kaki Dipotong

Gambar Hero Dalam Kenangan
hero-5






Sumber:  melvister.com 

0 comments:

Post a Comment