Searching...
Thursday 18 September 2014
04:32 0

Hina Lagu Negaraku, Gadis Cina Dikecam!



Seorang pengguna Facebook, Tenashar Low, membuat kenyataan biadab secara terbuka menghina lagu Negaraku.

Pelajar Inti College Subang Jaya itu memuat naik status sedemikian kerana berang dengan berita yang dilaporkan oleh The Rakyat Post mengenai segelintir orang cina yang tidak hormat pada lagu Negaraku yang dimainkan sebelum tayangan filem bermula di pawagam.

Berikut kenyataan Tenashar Low:

"Government alrdy f**ked me everyday, now they aspect me to respect them by standing up while the full of lie songs playing? And after i paid for my bloody ticket that include of A tax B tax C tax? B*tch please oOo!! I just want to enjoy my movie, those who blame others for not standing up, so u think ur country threaten u very good? idiot"

Entah mengapa begitu sukar bagi golongan ini untuk berdiri tegak hormat pada lagu kebangsaan. Sedangkan Law of Malaysia menyatakan adalah wajib rakyat di negara ini berdiri tegak sebagai tanda hormat apabila lagu Negaraku dimainkan.



Siapa Tenashar Low untuk mempertikaikan undang-undang ini? Apakah dia sudah bosan menjadi warganegara Malaysia atau dia diantara 5,000 pelancong China yang hilang tanpa dikesan di negara ini?

Mohon PDRM ambil tindakan. Sekadar minta maaf tidak cukup. Hukuman setimpal harus diberikan.


Sumber

0 comments:

Post a Comment